RAM Snapshots von NES Games visualisiert mit Nadeldrucker

Michael Fogleman hat die RAM Aktivität verschiedener NES Spiele (bei jeweils 5 Sek. zocken) mittels DIY Emulator in Graphen übersetzt und sie mit Hilfe eines Nadeldruckers zu Wandbildern gemacht.

NES Sparklines

24.01.2018

So kann man sich Klassiker wie Mega Man, Castlevania, Super Mario Bros. und ähnliche als die nerdigste aller Pixel-Art Variationen an die Wohnzimmerwand hängen. Probs! ✌?

For these drawings, I use an NES emulator (of my own creation) to record a snapshot of the Nintendo’s RAM at each frame (60 fps). The NES only had 2048 bytes of RAM. For each address in memory, I plot its values over time as an individual sparkline. I only show addresses that changed at least once, so there are usually fewer than 2048 sparklines. Because each game developer used the memory in different ways, each game produces its own unique look when plotted.

Mehr Beispiele aus seiner Serie ‚NES Sparklines‘ und die Kaufmöglichkeit auf seiner Website.

(via mefi)

+++ Belong to the cool Kids! It’s Easy: Follow ZWENTNER.com on Social Media like Twitter, Facebook, Snapchat or Instagram for more Content of this Blog & about my Life +++